fredag 16 september 2011

Newarks flygplats - blääääh

Vi tyckte vi hade tagit till god marginal, när vi for till flyplatsen, men hej, vad vi bedrog oss. Det började med dessa fantastiska maskiner, som man nu ska få ut sitt boardingkort i. Jag skrev in den bokningsreferens, som vi fått skickat till oss i mailen. "hittar ingen biljett" fick vi som svar. Vi testade en annan maskin med samma resultat. Då ställde vi oss direkt i kön till bagageincheckningen och förväntade oss att få personlig hjälp av personalen. En kvinna kom fram och undrade om vi inte visste hur vi skulle göra. Jo, sa vi, men vår bokningsreferens funkar inte. Då testade hon också, och vi tänkte vad bra, nu tar hon tag i det. Men, nej, hon sa åt oss att gå och ställa oss vid en annan kö och invänta hjälp. Damen där sa åt oss att gå och ställa oss i den kö vi just lämnat, men då sa jag att vi blivit beordrade att ställa oss här. Under tiden kom ett asiatiskt par med en massa bagage och började knappa in sig på maskinen intill oss. Det blev förstås problem, och då fick de gå före, fast vi väntat längre. Det tog en evig tid. Varje gång en personal blev ledig och vi tänkte: "Nu!", såv försvann hon åt något annat håll. Efter en halvtimmes köande fick vi till sist hjälp och fick ut våra boardingkort. Hinner vi nu? undrade vi. Ni skulle varit här tidigare, fick vi till svar. Åååååhhhhhh! Grrrr!

Vi skyndade till scanningen, och där var det mer kö. Klockan tickade allt fortare. Till sist kom vi fram och då hände det jag befarade - jag larmade! Det är gördeln jag har för att hålla ihop mitt bråck. Suck! Nu blev jag riktigt stressad, för jag skulle föras in i ett litet rum intill för undersökning med två kvinnor på plats. Det hjälpte inte att berätta om gördeln (det har funkat vid alla andra scanningar under resan), utan här skulle det klämmas och kännas överallt. Och tiden gick!

Till sist blev jag godkänd och plockade upp mina skor i handen och skyndade i strumplästen vidare mot gaten. Där visade det sig, tack och lov, att planet var försenat, så vi hann. Fasar för hur det ska gå på hemresan, då vi ska mellanlanda och göra om proceduren i Newark igen. Vi har bara två timmar på oss! :(



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar